این واحد سیگنالهایی را از سنسورهای مختلف دریافت می كند با اطلاعات ثبت شده در حافظه سیستم تطبیق داده و در صورت نیاز به تنظیمات جدید سیگنالهایی را به كار اندازها می دهد.بعبارتی وسیله ای است كه گاز مورد نیاز موتور  و سایر پارامترهای ان را كنترل می كند و میتواند در مواردی ضروری برای ایمنی بطور اتوماتیك شیر خودكار رقطع منماید.

 

سیگنالهای ورودی

سیگنال فعالیت انژكتورهای بنزین :سیستم گازسوز خودرو زمان پاشش انژكتورهای بنزین را به عنوان مبنا در نظر می گرد و از روی ان زمان پاشش انژكتورهای گاز را تعیین می كند.

سیگنال دور موتور:علاوه بر سیگنال انژكتورهای بنزین سیگنال دور موتور از اهمیت خاصی برای سیستم گاز سوز برخوردار است این سیگنال همچنین برای تعیین روشن یا خاموش بودن خودرو به كار می رود

دمای مایع سیستم خنك كننده:این دما برای كنترل تبدیل بنزین به گاز و تصحیح زمان پاشش انژكتورهای گاز مورد استفاده می كند

سیگنال دمای گاز:این دما كه بر غلظت و انرژی حجمی گاز تاثیر گذار است برای تنظیم زمان پاشش مورد استافده قرار می گیرد.

سیگنال فشار گاز:همزمان با كاهش فشار گاز حجم و انرژی حجمی ان نیز كاهش می یابد ضمنا این سیگنال اتمام گاز مسدود شدن مسیر وزمان بازگشت به بنزین را تعیین میكند.

مبدل فشار:این سنسور نشاندهنده میزان گاز موجود در مخزن می باشد همچنین میزان گاز موجود در مخزن توسط این سنسور به نمایشگر میزان سوخت ارسال می گردد

سیگنالهای خروجی

 

 

 

سیگنال انژكتورهای گاز:زمان این سیگنالها همانطور كه پیش از این ذكر شد زمان انژكتورهای بنزین محاسبه شده و برای فعالست انژكتورهای گاز به كار می رود.

سیگنال شیر برقی:این سیگنال برای فعال و غیر فعال كردن شیر برقی روی رگولاتور ارسال می شود و قطع و وصل گاز فشار قوی را بر عهده دارد .

كلید تبدیل:این كلید نوع سوخت مصرفی میزان گاز موجود در مخزن و علائم هشدار دهنده برای راننده را نشان می دهد.

سیگنالهای عیب یابی:دستگاه یا نرم افزار عیب یاب برای برنامه ریزی ECUگاز و عیب یابی خودرو بكار می رود.

منبع:

سیستم سوخت رسانی جامع خودرو/مولف مهندس حسین رمضانی

www.bia2khodro.mihanblog.com

 

نوشته شده در تاریخ شنبه 1 اسفند 1388    | توسط: میلاد سلطانی    | طبقه بندی: سیستم سوخت رسانی،     | نظرات()